Sunday, November 13, 2016

Sumple lunch bila ummi ada big M


Ummi minggu ni malas nak masak. Penat pulak rasanya. Pepagi lepas subuh ke pasar...balik pasar hubby basuh keta dan saya membersihkan lauk yg dibeli sebelum disimpan. Selesai jer simpan lauk, pergi pulak ke pasaraya untuk membeli belah barang dapur. Balik dah tengahari. Selesai simpan2 barang saya prepare la lunch ala kadar untuk 3 beranak....yg lain keluar ikut kakak.

Tu yang semangat nak masak makin kurang sebab nak makan bertiga jer.... Saya cuma sediakan sosej, meatball dan daging grill dengan Sos BBQ Istimewa ZLC. Mudah ada sos ni. Macam2 hidangan boleh sediakan.


Daging tu saya dah hiris nipis2. Kemudian saya masak dalam magic pan. Bila air daging tu dah mengering saya masukkan sos BBQ Special tu. Dah gaul2 rata tu saya letak air skit. Gaul2 tutup kejap pan dan bila dah agak kering angkat dan hidangkan.

Sosej dan meatball tu saya grillkan dan kemudian saya gaulkkan dengan sos dan biarkan garing2 skit. Hidangkan jer dengan brokoli celur...dan salad segar...ermmmmm...lazat. (sesekali layan juga makanan yg tak berapa berkhasiat tu....😣😣😣😣)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...