Monday, September 29, 2014

Nasi Arab terbaek gitew...(bukan akak masak tau....jadi no recipes....sowiiiiii)

Sekarang ni tengah ada hobby baru.....upload post pasal tempat makan yang sedap pada tekak saya yang memilih makanan tahap gaban nih..

Kalau pagi tadi saya dok promote masakan kat gerai yg saya suka singgah, tengahari ni nak criter pasal nasi arab yang saya makan untuk lunch arini.....puas hati makan....tokey dia tanya...any comment.....huhuhu...akak nak comment satu jer.....sedappppp...memang masakan arab sebenar....

Bukan bodek tapi ikhlas buat promosi tanpa bayaran nih.....kalau post ni di baca dan org ke sana maknanya rezeki tokey tu ler.....saya dapat saham akhirat pun cukup la...

Saya peminat tegar masakan timur tengah....kat blog ni pun banyak resepi arab yang saya cuba....dan sambutannya memang menggalakkan.....

Rajin gak sesekali cuba makan di restoran nasi arab ni tapi sesetengah tu kureeeeenggg authenticnya.....keciwa akak tau.....akak makan sebab nak tau rasa yang sepatutnya untuk satu2 menu tu.....resepi yang ada terutamanya kalau blog tempatan ni sesetengahnya dah diubahsuai ikut citarasa melayu sikit.......

Satu lagi fakta nasi arab yang orang kita selalu pukul rata.....setiap daerah atau negeri ada perbezaan resepi dan rasa masakannya.....macam kat m'sia jugak.....nasi jer ada macam2 rasa...

Saya pernah share satu N3 pasal bhaharat atau mix spice....lain tempat bahannya ada kelainan....

Contoh rempah ratus yang saya beli kat Bahrain, bila sembang ngan member orang mekah tu dia kata rempah ratus bahrain banyak pengaruh india....jadi penggunaan kunyit ada sikit lebih la...

Kedai ni pulak kalau tak salah hidangkan masakan syiria.....

Air lemonade nana tu pun kelas gitu sampaikan akak beli pudina ngan lemon sebab nak buat sendiri kat rumah ....ble minum puas2 gitew...
yang ni member order tapi lupa lak namanya....
Ini lamb kabsah....hubby punya...
This was mine......kebab and coselaw....

Korang nak tau ke kat mana kedai ni......

Dekat bukit jelutung, shah alam selangor jer....
Sama area dengan greenhill international school....cari kat google map mesti jumpa....sekali lagi takde koordinate gps...

Opppppsssss.....lupa lak nak kasi tau nama kedai....nih.....tengok gambar bawah ni jer la....malas nak taip...

Rega camna.......ermmmmm reganya pada saya berpatutan.....kalau tak percaya pegi la singgah......
JJCM dah sampai dulu kat kedai ni....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...