Monday, September 29, 2014

Kuih murah saiz besar

Hari ni saya terpanggil pulak nak cerita pasal harga kuih di pasaran....semakin hari semakin mahal dan saiz pulak srmakin kecil.....semua rasanya faham kenapa harganya mahal....dan masih membeli.....

Sekarang ni rata2 kuih dijual dengan harga 40 sen seketul. Saiznya pula comel2nya.....kira2 saiz dua kali gigit jer....tapi di kedai kak JJ ni kuihnya amat besar....karipapnya saja saiz tapak tangan saya.....donutnya pun besar gedabak.....harganya........cuma rm2 utk 5 ketul kuih tu.... Kat kampung pun takkan dapat harga ni dengan saiz sebesar itu....

Kedai kak JJ ni pernah kuar paper....sbb mee jawa dia yg sedap nih...tapi akak ni tak la pulak naikkan harga mcm dua tiga tempat yg pernah saya pegi....kuar jer TV atau paper terus naik harga....
Mee jawa kakak ni serve dia banyak....jarang saya mampu habiskan....
Saya dah 10 tahun kenal akak ni sbb selalu makan kat gerai dia......dia punya roti canai dulu masa arwah suami pertama dia buat sedap....tapi sejak suami dia meninggal saya tak pernah order roti canai.....

Gerai ni kalau tengahari ada jual sup tulang.....sebelum berpindah ke seberang parit (akibat projek melebarkan jalan) semangkuk sup  baru rm7....dan boleh share berdua ngan hubby.....air asam boi dengan teh bunga kakau tak silap boleh refill free of charge.... Lepas pindah ke dalam saya tak pasti tentang harga sup dan air sbb belum sempat lunch kat situ lagi...

Bila saya post pasal ni kat group fb ramai yang tanya lokasi.....ok la...saya bagi promosi percuma kat akak sebab masakan sedap dengan harga patut....nanti ada kesempatan saya bagi gps coordinatenya yer...

update: balik kerumah saya timbang kuih tu....karipap dia 145gm sebiji......donut pulak 128 gm sebiji.....besarkannnn...makan 1 dah cukup....

gerai kak JJ 

gerai warna pink di jalan paip meru klang. Bersebelahan surau....gerai kuih dia tepi jalan paip tu jer...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...